lørdag 21. mai 2011

Ny start


Her er det en evighet siden jeg har skrevet. Det er mange grunner til det; blant annet at jeg ikke har gjort svært mye i hagen. Den vokser og gir glede, men har stort sett måtte klare seg selv. Prosjekter ligger mer eller mindre brakk... og spesielt rosene har lidd under mangel på næring. Heldigvis har jeg mest planter som faktisk klarer seg fint.
Men planene er der, og forrige uke fikk det ene bedet litt oppmerksomhet. Der det etterhvert skal bli urter, dro jeg opp løvetann (av størrelsen 'busk'), fem-seks andreårs spirer av bjørk og furu som hadde startet en liten skog, gress nok til en liten plen, løv og rask, diverse snikende ugress og ikke minst røsket jeg ut en liten sekk med gravmyrt (som virkelig har eksplodert i dette bedet). Så nå gjenstår det å støtte opp bedet, forbedre jorden, dyrke urtene og plante dem... jeg tar det ikke for gitt at det faktisk blir urter i bedet i år... Men det ble en liten start.

Her er bilde fra det samme bedet i fjor høst. Av den delen som er ferdig...

Ingen kommentarer: