tirsdag 11. november 2008

Klar for vinteren

Etter en periode med frost og kaldvær har det vært regn og mildere her i Oslo i noen dager. Jeg har derfor vært fristet til å begynne å flytte rundt på en del planter som uansett må flytte til våren. Men så har jeg kommet på at det er november og at jeg faktisk bor på østlandet, så da er det nok ikke lenge til det blir kaldt igjen, så jeg har latt spaden stå. Utenom dette føler jeg at hagen mer enn noen gang er vinterklar. Roser og andre sarte planter er blitt hyppet, ingenting står i potter og fryser på røttene, tulipanløkene er plantet i sinkbaljen og satt under halvtak, løv har blitt rakt og jeg har ryddet og feid på plattinger. Noen småting gjenstår før jeg kan rydde sommeren bakerst i uteboden, men selve uteområdene er stort sett klare. Hvis bare jeg hadde fått vite om jensen-bestillingen min har blitt tatt i mot og kan sendes, så kan jeg lukke hagen for vinteren :)
Wisteria sinensis 'Prolific' med vinterjakken på

1 kommentar:

Mario`s Verden sa...

Bra jobba!!
Godt å ha den følelsen at alt er gjordt i hagen.
Ikke ofte det er slik.